dimarts, 18 de gener del 2011

Premis Gaudí 2011


Anit se celebrà, al Teatre Artèria Paral·lel de Barcelona, l'acte de lliurament dels "Premis Gaudí 2011" del cinema català. La gran guanyadora fou la pel·lícula Pa negre, d'Agustí Villaronga, que ja partia com a clara favorita i que es va alçar amb la majoria de guardons. 
A continuació d'aquest petit apunt us anoto la llista dels guanyadors, però no me'n puc estar de destacar que el premi al millor actor va ser per al meu admirat Eduard Fernández, pel film La mosquitera. Com mai no he amagat, Eduard Fernández és des de fa molt de temps el meu actor preferit del món mundial. Avui he trobat una excusa de pes per penjar la seva foto en aquest espai cinèfil! 
Aprofito per destacar el triomf del nostre cinema, que, a tots els efectes, està vivint un dolç moment de projecció i de qualitat. 



Millor pel·lícula en català:       
‘Pa Negre’, d'Agustí Villaronga
Millor director:                               
Agustí Villaronga (‘Pa Negre’)
Millor guió:       
Agustí Villaronga (‘Pa Negre’)
Millor protagonista masculí:  
Eduard Fernández (‘La Mosquitera’)
Millor protagonista femenina:     
Nora Navas (‘Pa Negre’)
Millor actor secundari:
Roger Casamajor (‘Pa negre’)
Millor actriu secundària:         
Marina Comas (‘Pa negre’)
Millor pel·lícula documental:   
‘Bicicleta, cullera, poma’, de Carles Bosch

           
        ENHORABONA A TOTS ELS GUARDONATS


7 comentaris:

Elies ha dit...

Vaig veure part de la gala i no va estar gens malament. Felicitats als guanyadors i a tots els participants en general.
Visca el cinema en català!

Gemma ha dit...

Estic completament d'acord amb tu, ahir va ser un bon día per el cinema català que està sorgin amb força. També estic amb tu que l'Eduard Fenández és un molt bon actor. Sols tinc un què; trobo que Herois també és mareixia un Gaudí.

Olga ha dit...

Bones Anna, me n'alegro que estiguis contenta per l'Eduard Fernández, la meva mare també ho està molt i amb pa negre també perquè diu que li va agradar molt la pel·lícula, l'ha anat a veure dues vegades i tot! En fi, jo no tinc gaire cultura cinèfila però em va agradar que guanyés el documental "Bicicleta, cullera, poma", en Maragall s'ho pren amb molt d'humor, i la pel·lícula "la cinta blanca", encara que no és cinema català, hehe. Salut.

Jordi Canals ha dit...

Vaig veure la gala, em va agradar en general, trobo que anem avançant amb el cinema en català. Portentós en Jordi Dauder. Celebro l’èxit de “Pa negre” la vaig veure i en tinc un bon record. També m’agrada força l’Eduard Fernández, premi merescut. Enhorabona per « Bicicleta, cullera, poma ». Tot molt bé.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Veig que l'Eduard té molt èxit. I no només pels comentaris que heu escrit, sinó perquè molta gent m'ho ha dit de paraula.
No m'estranya gens. És un actor immens.

Yves ha dit...

Mai m'han agradat les gales... trobo que són soporíferes...
aquesta sí sembla bona: http://www.youtube.com/watch?v=04Lzn7BVLPM

Anna Maria Villalonga ha dit...

Ara ja he vist "Pa negre". El treball dels actors, immillorable.
La pel·li està molt bé, però potser m'esperava més després de tant rebombori (Goyes inclosos a tope, que quan vaig penjar aquest article encara estaven per arribar). Molt truculenta. En canvi, em fa intuir una boníssima novel·la.